Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τετάρτη 20 Ιουνίου 2012

ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑ ΣΤΟΝ ΕΔΟΕΑΠ;




Τρίμης και Σπανοπούλου

ήξεραν το "μυστικό" για τα

αποθεματικά...!!!


Μπλόκο στην ανακοίνωση του ΔΣ της ΕΣΗΕΑ επεχείρησε να επιβάλει αργά το βράδυ ο γνωστός και ως πρόεδρος Δ. Τρίμης  για να καλύψει  την Σπανοπούλου και τα συνεταιράκια του στο ΕΤΑΠ-ΜΜΕ και στον ΕΔΟΕΑΠ.

Λίγο νωρίτερα γλίτωσε στο παραπέντε το λιντσάρισμα, όταν  ζήτησε να κλείσουν τα μικρόφωνα για τα πρακτικά και αναγκάστηκε να ομολογήσει ότι η Πρόεδρος του ΕΔΟΕΑΠ του είχε πεί από τις 8 Ιουνίου  πως σήκωσε 55   εκατομμύρια ευρώ από την Τράπεζα της Ελλάδος για να τα βάλει σε άλλη Τράπεζα.Την ομολογία υποχρεώθηκε να κάνει όταν  ο εκπρόσωπος της ΚΕΔ, Δημήτρης Τσαλαπάτης, ζήτησε παρέμβαση του οικοινομικού Εισαγγελέα κ. Πεπόνη.

Τελικά το κείμενο της ανακοίνωσης της ΕΣΗΕΑ, που ζήτησε να λογοκρίνει ο Τρίμης, εγκρίθηκε από το ΔΣ και είναι το εξής:


"Σοκ, δέος, δικαιολογημένη αγανάκτηση και έντονη ανησυχία, προκαλούν οι δραματικές εξελίξεις, που αφορούν τον ΕΔΟΕΑΠ και τους χειρισμούς της διοίκησής του, τη στάση της διοίκησης της Τραπέζης της Ελλάδος για τα οικονομικά του αυτόνομου και αυτοδιοίκητου Ταμείου των δημοσιογράφων, και κυρίως οι ευθύνες για την προκλητική διαχείριση των αποθεματικών του.
          Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΣΗΕΑ, κατά τη σημερινή συνεδρίασή του αποφάσισε για μια ακόμη φορά να καταγγείλει ομόφωνα, με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο:
  1. Τις πολιτικές που οδήγησαν στην καταλήστευση των κεφαλαίων, των αποθεματικών και των αποταμιεύσεων των ασφαλιστικών Ταμείων, στην πλήρη ανατροπή των κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων των εργαζομένων με απώτερο σκοπό την παράδοση του κόσμου της εργασίας και του κοινωνικού τους κεφαλαίου στην επέλαση των αγορών και του κυβερνητισμού των τελευταίων ετών και της εργοδοτικής αυθαιρεσίας.
  2. Την πλήρη υποταγή του κόσμου της ενημέρωσης, στις επιδιώξεις της πλουτοκρατίας και της διαπλοκής, μετατρέποντας σε «σκουπίδια», κεφάλαια και αποθεματικά των ασφαλιστικών Ταμείων του δημοσιογραφικού κλάδου.
  3. Τις παλινωδίες της διοίκησης του ΕΔΟΕΑΠ, που παραμονές της Γενικής Συνέλευσης, την οποία, επίτηδες επέλεξε να πραγματοποιήσει Σάββατο και μάλιστα εν μέσω καύσωνα, επιδίδεται προκλητικά σε επικοινωνιακά παιχνίδια. Επιχειρεί έτσι να συμψηφίσει την «αποψίλωση» των αποθεματικών με τις αυθαίρετες περικοπές στις παροχές, στις συντάξεις και στην περίθαλψη, καθώς και τις προγραφές ανέργων με πρόσχημα οικονομική στενότητα. Η ίδια η διοίκηση του ΕΔΟΕΑΠ, όμως, που με υπερηφάνεια δηλώνει ότι οι αποφάσεις της είναι ομόφωνες, έχει προκαλέσει, παράλληλα με τις πολιτικές του μνημονίου, και βάναυσες περικοπές κατάφωρα άδικες σε βάρος όλων των ασφαλισμένων.
Η σημερινή επιστολή της διοίκησης της Τράπεζας της Ελλάδος με αποκαλυπτικές και σοκαριστικές λεπτομέρειες, προφανώς σε απάντηση της ανακοίνωσης του Δ.Σ. του ΕΔΟΕΑΠ, προκαλεί τεράστια ερωτήματα, τα οποία αναδεικνύουν ευθύνες αλλά και το παιχνίδι που παίζεται στις πλάτες εργαζομένων και ασφαλισμένων.
Προκαλείται, όμως, και άλλο μείζον θέμα με την εμπιστευτική ενημέρωση που επεδίωξε η Πρόεδρος του ΕΔΟΕΑΠ σε ομολόγους της των Ενώσεων, διανέμοντας ταυτόχρονα επιλεκτικά έγγραφα, που τα… στοιχεία τους, όμως, προκαλούν περισσότερα ερωτήματα.
Το Δ.Σ. της ΕΣΗΕΑ επαναβεβαιώνοντας απολύτως τη θέση του, όπως διαμορφώθηκε κατά τη συνεδρίαση της 25ης Απριλίου 2012, οφείλει να επισημάνει προς πάσα κατεύθυνση –και στη διοίκηση του ΕΔΟΕΑΠ– ότι οι δημοσιογράφοι απαιτούν πλήρη διαφάνεια, έκτακτο διοικητικό, οικονομικό και διαχειριστικό έλεγχο και εφ’ όσον κριθεί απαραίτητο και δια της δικαστικής οδού.
Ζητούν επίσης, την πραγματοποίηση ιδιαίτερης αναλογιστικής μελέτης, από ανεξάρτητο φορέα αμοιβαίας εμπιστοσύνης, με συγκεκριμένα ερωτήματα, που αφορούν τον Κλάδο και τον ΕΔΟΕΑΠ. Εξυπακούεται ότι τα συμπεράσματα της μελέτης κρίνονται αναγκαία για την υπεύθυνη αντιμετώπιση του ζητήματος που έχει προκληθεί, όπως και τη διασφάλιση της επόμενης μέρας στην κοινωνική ασφάλιση του Κλάδου, που αποτελεί δική μας υπόθεση και σε καμία περίπτωση δεν αφορά τοποτηρητές.
Ταυτόχρονα, υπογραμμίζει για μια ακόμη φορά, ότι απορρίπτει κατηγορηματικά τα χαράτσια, που με μορφή πρόσθετων κρατήσεων (3% για τους συνταξιούχους, 6% από 3% για τους εργαζόμενους) και ζητεί να ανακληθούν αμέσως, όπως και όλες οι άλλες αυθαίρετες, άδικες και αντικαταστατικές αποφάσεις του ΕΔΟΕΑΠ: για τη μείωση των επικουρικών συντάξεων, την κατάργηση της περίθαλψης των ανέργων, που αδυνατούν να καταβάλουν ακόμη και τις ελάχιστες μηνιαίες εισφορές, την πλήρη κατάργηση βρεφονηπιακών επιδομάτων, την αύξηση της συμμετοχής σε ιατροφαρμακευτική περίθαλψη και των επιδομάτων πρόνοιας, κ.ά.
Η πανστρατιά του Κλάδου είναι κατηγορηματικά αντίθετη με αυτές τις πρωτοφανείς πρακτικές και ανάλγητες πολιτικές του κυβερνητισμού, της Τράπεζας της Ελλάδος, αλλά και τις απαράδεκτες πρακτικές της διοίκησης του ΕΔΟΕΑΠ, επειδή δεν μπορεί να φανταστεί κανείς ότι οι χιλιάδες μέτοχοι του Οργανισμού όπως και οι Ενώσεις Συντακτών και Προσωπικού, που εκπροσωπούν τους ασφαλισμένους, είναι διατεθειμένοι να δεχθούν, έστω και την παραμικρή αμφισβήτηση των οικονομικών, κοινωνικών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων τους.
          Η ενημέρωση, οι δημοσιογράφοι, τα Ταμεία μας και τα δικαιώματά μας είναι αδιαπραγμάτευτα"



Απάντηση της ΤτΕ στις κατηγορίες του ΕΔΟΕΑΠ «περί παράνομης πράξης»
Η μείωση των αποθεματικών μετά το PSI οφείλεται σε πέντε αναλήψεις €25 εκατ.
Απάντηση της ΤτΕ στις κατηγορίες του ΕΔΟΕΑΠ «περί παράνομης πράξης»


Στις κατηγορίες της διοίκησης του ΕΔΟΕΑΠ περί «μονομερούς και παράνομης πράξης» από την πλευρά της ΤτΕ, που οδήγησε σε σημαντική απομείωση των αποθεματικων του Ταμείου περάν αυτής που υπέστησαν λόγω PSI απαντά η Τράπεζα της Ελλάδος με ανακοίνωσή της.

Όπως προκύπτει από την απάντηση του υποδιοικητή της ΤτΕ Γιάννη Παπαδάκη η σημαντική μείωση των αποθεματικών οφείλεται σε πέντε διαδοχικές αναλήψεις συνολικού ύψους 25 εκατ. ευρώ από τη διοίκησή του.

Κοινώς, σύμφωνα με την ΤτΕ, αν το Ταμείο διακρατούσε τα ομόλογα μέχρι τη λήξη τους και δεν τα «έσπαγε» δεν θα είχε χάσει τα λεφτά.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την απάντηση του υποδιοικητή της ΤτΕ Γιάννη Παπαδάκη, η ονομαστική αξία των αποθεματικών του Ταμείου μετά το «κούρεμα» λογω PSI των ομολόγων ανήλθε από 115 εκατ. ευρώ στα 59 εκατ. ευρώ (αξία σε περίπτωση διακράτησης μέχρι τη λήξη τους).

Εν συνεχεία η διοίκηση του Ταμείου προχώρησε σε πέντε διαδοχικές αναλήψεις συνολικού ύψους 25 εκατ. ευρώ με αποτέλεσμα η τρέχουσα αξία της συμμετοχής του ΕΔΟΕΑΠ (τα αποθεματικά του) στο Κοινό Ταμείο που διαχειρίζεται η ΤτΕ να περιοριστεί στα 5,6 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος τα καταβληθέντα στο Κοινό Κεφάλαιο ποσά από τον ΕΔΟΕΑΠ ανέρχονταν την 09.03.2012 σε 115 εκατ. ευρώ.

Με την ολοκλήρωση του PSI αυτό αντιστοιχεί σε ποσό 59 εκατ. ευρώ (αξία σε περίπτωση διακράτησης μέχρι τη λήξη).

Ωστόσο, επισημαίνει η ΤτΕ, σε περίπτωση που κάποιος φορέας ζητήσει απόληψη ποσών, όπως ορίζει ο νόμος 2469/97 το Κοινό Κεφάλαιο προχωρεί σε ρευστοποίηση περιουσιακών του στοιχείων στην τρέχουσα- αγοραία αξία τους.

Είναι δε φανερό ότι οι απολήψεις εκ μέρους των φορέων σε περιόδους πτωτικής τάσης των τιμών διαπραγμάτευσης των τίτλων του Κοινού Κεφαλαίου οδηγούν σε απώλεια των κεφαλαίων η οποία διαφορετικά, θα ήταν μόνο δυνητική.

Ενδεικτικά, η τρέχουσα αξία της συμμετοχής του Ταμείου στο Κοινό Κεφάλαιο στις 12.03.2012 ήταν 35 εκατ. ευρώ, λόγω της σημαντικά μειωμένης τιμής στην οποία, από την πρώτη κιόλας ημέρα, γινόταν η διαπραγμάτευση των νέων ομολόγων που προέκυψαν στο πλαίσιο της διαδικασίας ανταλλαγής του PSI.

Στη συνέχεια, το Ταμείο προέβη από τις 19.03.2012 έως και τις 23.04.2012 σε πέντε διαδοχικές ισόποσες απολήψεις, συνολικού ύψους 25 εκατ. ευρώ, «που κατά δήλωσή σας χρησιμοποιήθηκαν για την ικανοποίηση πάγιων και τακτικών αναγκών του Ταμείου (συγκεκριμένα οι απολήψεις αυτές έγιναν στις 19.03.2012, 27.03.2012, 03.04.2012 10.04.2012 και 23.04.2012».

Μετά και τις απολήψεις αυτές, στις 30 Μαΐου 2012 η τρέχουσα αξία της συμμετοχής, η οποία κατά την παραπάνω διάταξη συνιστά και το ανώτατο διαθέσιμο όριο προς απόληψη, ήταν 5,6 εκατ. ευρώ, δηλαδή μικρότερη από το ποσό των έξι εκατομμυρίων που ζήτησε η διοίκηση του Ταμείου την τελευταία φορά.



Αναλυτικά, η επιστολή της ΤτΕ έχει ως εξής: 


«Κυρία Πρόεδρε,

σε απάντηση της από 07.06.2012 επιστολής σας με αριθ. Πρωτ.: 2584 καθώς και της από 11.06.12 επιστολής σας με αριθ. Πρωτ.: 226, θα θέλαμε να σας γνωστοποιήσουμε τα εξής:

Όπως γνωρίζετε, σύμφωνα με το άρθρο 15 παρ. 11 ν. 2469/1997, τα διαθέσιμα κεφάλαια των Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου και των ασφαλιστικών φορέων συνιστούν το Κοινό Κεφάλαιο των Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου και ασφαλιστικών φορέων (Κοινό Κεφάλαιο), το οποίο διαχειρίζεται η Τράπεζα της Ελλάδος.

Το Κοινό Κεφάλαιο αποτελεί ομάδα περιουσίας, της οποίας τα επιμέρους στοιχεία ανήκουν εξ αδιαιρέτου στους συμμετέχοντες σε αυτό φορείς ανάλογα με το ποσοστό συμμετοχής τους.

Η Τράπεζα της Ελλάδος αποδίδει τις προσόδους που προκύπτουν από τη διαχείριση του Κοινού Κεφαλαίου στους δικαιούχους δύο φορές το χρόνο ανάλογα με τη μερίδα καθενός στο Κοινό Κεφάλαιο.

Οι πρόσοδοι αυτές προέρχονται από την ενεργό διαχείριση του Κοινού Κεφαλαίου εκ μέρους της Τράπεζας της Ελλάδος και δεν συνιστούν τόκο.

Από τις διατάξεις του άρθρου 15 παρ. 11 ν. 2469/1997 προκύπτει σαφώς ότι τα διαθέσιμα των φορέων δεν κατατίθενται στην Τράπεζα της Ελλάδος προς φύλαξη (παρακαταθήκη), αλλά προς επένδυση σύμφωνα με τους κανόνες για το Κοινό Κεφάλαιο (βλ. ιδίως άρθρο 15 παρ. 11 υποπαρ. γ’ ν. 2469/1997: το ενεργητικό του Κοινού Κεφαλαίου επενδύεται υποχρεωτικά σε τίτλους του Ελληνικού Δημοσίου, έτσι ώστε τα δημιουργούμενα νέα υπόλοιπα στους λογαριασμούς των φορέων να επενδύονται άμεσα).

Επομένως, με τη δημιουργία του Κοινού Κεφαλαίου από το άρθρο 15 παρ. 11 ν. 2469/1997, οι «λογαριασμοί διαθεσίμων» χάνουν οριστικά την ιδιότητά τους ως τραπεζικών λογαριασμών με την κλασσική έννοια, ως λογαριασμών δηλαδή οι οποίοι αποτυπώνουν χρηματική απαίτηση του δικαιούχου έναντι της Τράπεζας, αφού τα κεφάλαια των φορέων δεν φυλάσσονται (έντοκα ή άτοκα) στην Τράπεζα της Ελλάδος, αλλά επενδύονται από αυτήν άμεσα, υποχρεωτικά και αποκλειστικά σε κινητές αξίες του Ελληνικού Δημοσίου όπως ορίζει ο Νόμος.

Δηλαδή με τον όρο «λογαριασμός» εννοείται η «μερίδα» κάθε φορέα στο Κοινό Κεφάλαιο, καθώς η χρήση της παλαιότερης ορολογίας εξηγείται απλώς ιστορικά (ο όρος «λογαριασμός διαθεσίμων» χρησιμοποιείται ήδη από τον α.ν. 1611/1950).

Αντίστοιχα, τυχόν απολήψεις χρηματικών ποσών, στις οποίες προβαίνουν οι φορείς βάσει του άρθρου 15 παρ. 11 υποπαρ. στ’ ν. 2469/1997, δεν συνιστούν «αναλήψεις από τραπεζικό λογαριασμό» με τη στενή έννοια του όρου, αλλά ρευστοποιήσεις μέρους (ή του συνόλου) της μερίδας των φορέων στο Κοινό Κεφάλαιο.

Αυτός είναι ακριβώς ο λόγος για τον οποίο το άρθρο 15 παρ. 11 υποπαρ. στ’ ν. 2469/1997 θέτει ως όριο αυτών των απολήψεων την αξία της μερίδας κάθε φορέα στο Κοινό Κεφάλαιο.

Επομένως, δεν βρίσκει οποιοδήποτε έρεισμα στον νόμο τυχόν αντίληψη ότι οι φορείς έχουν δήθεν απαίτηση έναντι της Τράπεζας της Ελλάδος για το σύνολο των κεφαλαίων τους που έχουν κατά καιρούς ενταχθεί στο Κοινό Κεφάλαιο και επενδυθεί σύμφωνα με τις οικείες διατάξεις, ανεξάρτητα από την τρέχουσα αγοραία αξία των στοιχείων που αποτελούν το ενεργητικό του Κοινού Κεφαλαίου και συνεπώς της μερίδας κάθε φορέα σ’ αυτό.

Με την ενεργοποίηση των ρητρών συλλογικής δράσης κατέστη νομικά υποχρεωτική η συμμετοχή του Κοινού Κεφαλαίου στο πρόγραμμα ανταλλαγής ομολόγων και αναδιάταξης του ελληνικού χρέους (PSI), όσον αφορά ομόλογα του Ελληνικού Δημοσίου τόσο υπό ελληνικό δίκαιο όσο και υπό αλλοδαπό (12.3.2012 και 11.4.2012).

Συνεπεία της ανωτέρω συμμετοχής, η ονομαστική αξία των ομολόγων που υπήρχαν στο χαρτοφυλάκιο του Κοινού Κεφαλαίου και εντάχθηκαν στο παραπάνω πρόγραμμα (επιλέξιμοι τίτλοι) υπέστη μείωση κατά 53,5%.

Συνακόλουθα, προσαρμόστηκε και η συνολική ονομαστική αξία του ενεργητικού του Κοινού Κεφαλαίου και η ονομαστική αξία της μερίδας κάθε φορέα στο Κοινό Κεφάλαιο ανάλογα με το ποσοστό συμμετοχής του σε αυτό.

Στα ενημερωτικά σημειώματα (extraits) που λαμβάνετε αποτυπώνεται η κίνηση των κεφαλαίων τα οποία κατά καιρούς εντάχθηκαν στο Κοινό Κεφάλαιο, συμπεριλαμβανομένων των προσόδων από τη διαχείρισή του, και επενδύθηκαν από την Τράπεζα της Ελλάδος σύμφωνα με τις προαναφερόμενες διατάξεις.

Αντίθετα, δεν αποτυπώνεται η τρέχουσα αγοραία αξία της μερίδας σας στο Κοινό Κεφάλαιο, η οποία αποτελεί και το όριο εντός του οποίου μπορείτε να προβαίνετε σε απολήψεις χρηματικών ποσών βάσει του άρθρου 15 παρ. 11 υποπαρ. στ’ ν. 2469/1997.

Όπως προκύπτει από το 07.06.2012 έγγραφό μας, τα καταβληθέντα στο Κοινό Κεφάλαιο ποσά από το Ταμείο σας ανέρχονταν την 09.03.2012 σε 115 εκατ. ευρώ.

Με την ολοκλήρωση του PSI αυτό αντιστοιχεί σε ποσό 59 εκατ. ευρώ (αξία σε περίπτωση διακράτησης μέχρι τη λήξη).

Σε περίπτωση όμως που κάποιος φορέας ζητήσει απόληψη ποσών, όπως ορίζει ο νόμος 2469/97 (άρθρο 15, παράγραφος 11 υποπαρ. στ’), το Κοινό Κεφάλαιο προχωρεί σε ρευστοποίηση περιουσιακών του στοιχείων στην τρέχουσα αγοραία αξία τους.

Είναι δε φανερό ότι οι απολήψεις εκ μέρους των φορέων σε περιόδους πτωτικής τάσης των τιμών διαπραγμάτευσης των τίτλων του Κοινού Κεφαλαίου οδηγούν σε απομείωση των κεφαλαίων σε επίπεδο κάτω του ύψους αυτών που είχαν επενδυθεί, η οποία διαφορετικά, θα ήταν μόνο δυνητική.

Ενδεικτικά, η τρέχουσα αξία της συμμετοχής του Ταμείου σας στο Κοινό Κεφάλαιο στις 12.03.2012 ήταν 35 εκατ. ευρώ, λόγω της σημαντικά μειωμένης τιμής στην οποία, από την πρώτη κιόλας ημέρα, γινόταν η διαπραγμάτευση των νέων ομολόγων που προέκυψαν στο πλαίσιο της διαδικασίας ανταλλαγής του PSI.

Στη συνέχεια, όπως γνωρίζετε, το Ταμείο σας προέβη από τις 19.03.2012 έως και τις 23.04.2012 σε πέντε διαδοχικές ισόποσες απολήψεις, συνολικού ύψους 25 εκατ. ευρώ, που κατά δήλωσή σας χρησιμοποιήθηκαν για την ικανοποίηση πάγιων και τακτικών αναγκών του Ταμείου σας (συγκεκριμένα οι απολήψεις αυτές έγιναν στις 19.03.2012, 27.03.2012, 03.04.2012 10.04.2012 και 23.04.2012).

Μετά και τις απολήψεις αυτές, στις 30 Μαΐου 2012 η τρέχουσα αξία της συμμετοχής σας, η οποία κατά την παραπάνω διάταξη συνιστά και το ανώτατο διαθέσιμο όριο προς απόληψη, ήταν 5,6 εκατ. ευρώ, δηλαδή μικρότερη από το ποσό των έξι εκατομμυρίων που ζητήσατε την τελευταία φορά.

Με σκοπό την κατά το δυνατόν πληρέστερη και σαφέστερη ενημέρωση των φορέων που συμμετέχουν στο Κοινό Κεφάλαιο και την αποφυγή παρανοήσεων ως προς το ακριβές περιεχόμενό τους, οι υπηρεσίες της Τράπεζας της Ελλάδος, ως εκ του νόμου διαχειρίστριας του Κοινού Κεφαλαίου, βρίσκονται στο τελικό στάδιο αναμόρφωσης των ενημερωτικών σημειωμάτων (extraits) που στέλνονται περιοδικά στους φορείς που συμμετέχουν στο Κοινό Κεφάλαιο αναφορικά με τη μερίδα τους σ’ αυτό.

Τα νέα ενημερωτικά σημειώματα θα εμπεριέχουν και την τρέχουσα αγοραία αξία της μερίδας των φορέων στο Κοινό Κεφάλαιο. Το από 7.6.2012 έγγραφο του Τμήματος Δημοσίων Οργανισμών αποτελεί μία προσωρινή μορφή πληροφόρησής σας σχετικά με την ονομαστική και τρέχουσα αξία της μερίδας σας».