Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Δευτέρα 18 Μαΐου 2009

Νέα εμπόδια για την επέκταση του τραμ στον Πειραιά...


Του Κώστα Ντελέζου


Νέες καθυστερήσεις στο «μέτωπο» της επέκτασης του τραμ στον Πειραιά, αναμένεται να προκαλέσει πρόσφατη προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατοίκων της πόλης, που ζητούν τη ματαίωση του έργου!
Η συγκεκριμένη πολύπαθη επέκταση του τραμ από το ΣΕΦ ως το λιμάνι και το κέντρο του Πειραιά, εξελίσσεται σε σύγρονο «γεφύρι της Αρτας». Χρειάστηκαν περίπου τέσσερα χρόνια μέχρι να προκηρυχτεί ο σχετικός διαγωνισμός, έπειτα από την άρση σημαντικών ενστάσεων της προηγούμενης δημοτικής αρχής, του ΥΠΕΧΩΔΕ και εμπορικών φορέων της πόλης.
Τελικά, ο διαγωνισμός για το συγκεκριμένο έργο βρίσκεται πλέον σε εξέλιξη και μάλιστα μόλις πρόσφατα ανακοινώθηκε ότι προσωρινός μειοδότης είναι η κατασκευαστική εταιρεία «Θεμέλη ΑΕ». Ωστόσο, αμέσως με την ανακοίνωση του προσωρινού μειοδότη, 43 πολίτες (ανάμεσά τους και στελέχη της προηγούμενης δημοτικής αρχής Πειραιά) προσέφυγαν στο ΣτΕ, ζητώντας την ακύρωση του έργου, βάζοντας έτσι «βόμβα» στο χρονοδιάγραμμα άφιξης του τραμ στον Πειραιά.
Από την πλευρά της Τραμ Α. Ε δεν υπάρχει ακόμα επίσημη αντίδραση για τις εξελίξεις αυτές. Ομως, στελέχη της αναγνωρίζουν, ότι η νέα προσφυγή στο ΣτΕ θα φέρει καθυστερήσεις στην υλοποίηση του έργου, το οποίο επρόκειτο να ολοκληρωθεί στις αρχές του 2011. Σε κάθε περίπτωση, ο χρόνος των καθυστερήσεων θα εξαρτηθεί από το πόσο γρήγορα θα αποφασίσει επί της νέας προσφυγής το ανώτατο δικαστήριο.
Σύμφωνα με τα ίδια στελέχη, η επέκταση του τραμ στο «μεγάλο λιμάνι» θεωρείται ζωτικής σημασίας για την πόλη του Πειραιά, καθώς θα μειωθεί η κυκλοφορία των οχημάτων στο κέντρο κατά 15.000 Ι.Χ., θα ενισχυθούν οι εμπορικές χρήσεις τοπικής και υπερτοπικής σημασίας, θα μειωθεί η ατμοσφαιρική ρύπανση, ενώ θα εξυπηρετούνται καλύτερα και όσοι ταξιδεύουν με πλοία.
Υπενθυμίζεται, ότι η διαδρομή που έχει επιλεγεί, μήκους 5,4 χλμ., μέχρι το λιμάνι του Πειραιά, είναι η εξής: Νέο Φάληρο - Μικράς Ασίας - Γρηγορίου Λαμπράκη - Βασιλέως Γεωργίου Α΄ - Λιμάνι (Ακτή Ποσειδώνος) - Εθνικής Αντιστάσεως - Ομηρίδου Σκυλίτση - Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας. Ήδη εκτελούνται οι μελέτες για τη β΄ φάση επέκτασης του τραμ, η οποία περιλαμβάνει τη Φρεαττύδα, την Καλλίπολη και το Χατζηκυριάκειο, ενώ θα ακολουθήσει η γ΄ φάση που περιλαμβάνει το Πέραμα και τα Καμίνια.
Η επέκταση του τραμ από το ΣΕΦ στον Πειραιά, εκτιμάται ότι θα επιφέρει διπλασιασμό της επιβατικής κίνησης του τραμ, που σήμερα ανέρχεται σε 60-65.000 επιβάτες την ημέρα. Μόνο τα έσοδα των κομίστρων από τους επιβάτες του Πειραιά υπολογίζεται ότι θα καλύπτουν το 70-75% των λειτουργικών εξόδων της εταιρείας. Κι αυτό, όταν η Τραμ ΑΕ, μέσα σε πέντε χρόνια λειτουργίας της, έχει καταφέρει να συσσωρεύσει ζημίες άνω των 87 εκατ. ευρώ, ενώ το σύνολο των υποχρεώσεων ξεπερνά τα 100 εκατ. ευρώ.
Το έργο έχει αρχικό προϋπολογισμό 92 εκατ. ευρώ, ενώ βάσει του πρακτικού της επιτροπής του πρόσφατου διαγωνισμού, την καλύτερη οικονομική προσφορά έχει κάνει η εταιρεία Θεμέλη (έκπτωση 39,07%) και ακολουθεί η Ελληνική Υδροκατασκευή ΑΕ (37,01%). Η όλη διαδικασία βρίσκεται στη φάση των ενστάσεων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου